čára+

nezná nekdo fci, ktera udela nekonecnou caru, pokud znam soiradnice jen dvou bodu?
No snekonečnom to bude dosť problém, hlavne pri konečných rozmeroch monitorov (a pamätí).
Viem si dosť blbo predstaviť bočný (zvislý) , alebo spodný (vodorovný) sroll s posuvníkom o veľkosti jedného bodu a skúšať s tým rolovať.
To musí byť fakt sranda ?:-(
±: ano, věděl bych, stačí umět ty body posunout na okraje obrazovky, aniž by se změnil směr čáry... k tomu by ti mohly posloužit goniometrické funkce, případně přímá úměrnost a lineární funkce. teda doufám, že matematiku zvládáš ;)
hnípal: opravdu jen ;) , na základce to přece jen není tak horký
dobře, máš body A a B, každý x a y souřadnici - $ax, $bx, $ay, $by

jsou tři způsoby:
1) vytvořit lineární funkci - pozor na případ, kdy $ax == $bx
2) použít tangens a kotangens a promítnout tak konce úsečky na okraje
3) přičítáním a odčítáním dostat postupně oba body za okraj

nejrcyhlejší a nejméně náročnou na přemýšlení je možnost č. 3.

<?php
$ax = 20;
$ay = 15;
$bx = 5;
$by = 25;
$maxx = 50; // pravý okraj
$maxy = 50; // spodní okraj

// spočítáme rozdíly mezi body
$deltax = $ax - $bx;
$deltay = $ay - $by;

while(($ax>0)&&($ax<$maxx)&&($ay>0)&&($ay<$maxy)) {
$ax += $deltax;
$ay += $deltay;
}

while(($bx>0)&&($bx<$maxx)&&($by>0)&&($by<$maxy)) {
$bx -= $deltax;
$by -= $deltay;
}

// ted uz zbyva jenom udelat caru spojujici tyto dva body, a to uz necham na tobe :)
?>
danke schön, hnípal :-)
taky ale nejdřív musíš dát pozor, aby oba body nebyly totožné ;)
if($ax!=$bx||$ay!=$by)
{
}

jenom pro uplnost ;)
da sa to isto aj bez cyklu - len musim oprasit svoje vedomosti z geometrie :-)