Prosím Vás, jak optimalizuji stránky ?
Na vyhledávače? Na rychlost? Na megavýkon? Na turbosání? Vyber si.
Trojice základních pravidel:
1) čistý, stručný a výstižný HTML zdrojový kód
2) neuzavírat stránku do jedné velké tabulky, protože tabulky se zobrazují, až když se načtou celé
3) volit co nejlepší formát obrázků, kompresi a velikost
Nic konkrétnějšího neporadím, pokud není v dotazu uvedena nějaká konkrétní stránka apod.
4)Pokud se využívá serverovský script, napsat na jednoduchou fci co nejsložitější algoritmus.
5)HTML na jednom řádku. Žádné tabulárory, komentáře atp. prohlížeč je stejně nezobrazí
6)Používat CSS! Žádné font face atp. Vyjímka:může se hodit B,I,U,S atp.
ad 2 - týká se sice pouze IE, ale i to stačí :-) Holt špatně napsaný prohlížeč....
ad 3 - to je podle mě hlavní důvod pomalého načítání stránek - obrázky. A hlavně zbytečná obrázková pozadí. Hlavně uvádět u všech obrázků height a width, obzvlášť pokud je přecejenom umísťuješ do tabulky.
ad 5 - super, už tě vidím jak píšeš HTML na jeden řádek ;-)
ad 5 ... jo to je super řešení... napsat kód na jeden řádek... a pak nejlíp i css, že jo ;-) ... hale.. buť trochu lidskej...
ad 6 ... u ne! ... podtržení patří do odkazů...
B, I, U, S - sracky
viva la strong, em, del, ins...
..... jak píšeš HTML na jeden řádek
otázka byla, jak optimalizovat - některé editory umí převod do jednoho řádku i zpět přehledně rozmístit. Když půjde o obsáhlou tabulku s daty, má to i slušný efekt.
pises to normalne, pak nahradis CrLf za NULL, das to na server a je po srande.
Podtržení patří do odkazů, to ano, ale když jsou odkazy např v textu zvýrazněny červeně, proč nepoužít U? Bude jasné že jde jen o podtržení...
A U se dá využít i jinak - např místo abych u nejčastěji používané class musel psá <span class="blabla"> tak ji uzavři do <u> a v CSS nadefinuju že U není podtržené a že má mít vlastnosti class blabla a mám hned kratší kód :)
>> Podtržení patří do odkazů, to ano, ale když jsou odkazy např v textu zvýrazněny červeně, proč nepoužít U? Bude jasné že jde jen o podtržení...
nebude. aspon na prvni pohled. protoze jak poznam, jestli je odkaz to podtrzeny nebo to barevny? co kdyz to barevny je jenom zvyrazneny bezny text?
Jasně, na jednu stranu tady mluvíte o co nejkratším kódu a pak byste dali místo <b>tučně</b> klidně toto <span style='font-weight: bold'>tučně</span> nebo <span class=tucne>tučně</span>
Ale asi opravdu lepší než <b> je používat <strong>
Já nevim, ale teďkon mě napadlo, všichni furt dbají na to, aby se dali jejich stránky použít bez stylů... ale když nadefinuješ tučné písmo spanu do CSS, tak ho neuvidí, takže to bude na nic...
Tonik: odkaz sem předpokládal červený a zároveň podtržený (automaticky předpokládám podtržené odkazy...). Proto je dobré dávat odkazům taky nějaký a:hover efekt, aby je stačilo přejet myší a bylo jasné že je to odkaz.
meca: No, tučné písmo je většinou jenom grafické vylepšení, když nebude tučné, tak se většinou funkčnost stránek nijak neomezí. SPíš je myšleno aby byly čitelné i třeba v lynxu apod.
Nejlepší kód je takovej, kterej je dost jednoduchej ale přesto pořád plně funkční. Bohužel u něčeho jako HTML se to určuje hůř než třeba v PHP, Pythonu, JavaScriptu atp.
V HTML je ještě dobré použít možnost cache na správných místech, ať se toho při opakovaných návštěvách načítá co nejméně. Takže JS, CSS atd. do externích souborů, pokud je např menu statické a část dynamická (PHP), tak dát třeba menu do framu a zbytek do jiného atp.
>> odkaz sem předpokládal červený a zároveň podtržený
tak to pak jo, ja myslel, ze by byl cerveny bez podtrzeni
funous: Tučný písmo jako grafické vylepšení?! Tučné písmo má být spíš pro určitou část textu, která je důležitější... proto <sptrong>-u dává google větší váhu než normálnímu textu, ne?
Fakt dává google tučnýmu textu větší váhu? To slyšim poprvý... No, já stejně moc tučnej text nepoužívám, tak co...
Nedava vetsi vahu tucnymu textu, ale textu ve <strong>u. To neni tucny text, to je dulezity text. To, ze jej prohlizece zobrazuji jako bold je jejich vec.
<b> ... formatovaci tag, deprecated.
<strong> .. semanticka znacka. Zpracovani je user-agent specific.