POtreboval by som pomoc chcel by som vytvoriť web ako je http://www.divoke-kmene.sk/ kto by mi pomohol vytvoriť nech prosim napiše chcel by som si vitvoriť taku online hru ale neviem ako prosim napište mi na mail ako sa take dačo vytvara alebo mi prosim k tejto teme davajte navody alebo dajake knihy kto chce tak mi mohol byť suport mojej stranky ale musi vedieť vytvoriť taku hru prosim pomoc dajte navody prosim pomahajte prosim helllllllllllllllppppppppppppppp . Za každu pomoc strašne dakujem.
OMG. To jsou věty.
Jedna základní otázka. Proč tak nutně potřebuješ online hru, kterou nejsi schopen udělat sám?
Nic ve zlým, ale tvůj požadavek nemá hlavu ani patu. Prostě je to výkřik do prázdna. Jako profesionál vím co to obnáší. Takže bych klidně i pomohl, ale zde to nemá smysl.
JA programovať viem ale nechce sa mi to robiť samemu nemam čas ale pomoc by sa mi zišla nudi ma vytvarať obyčajne webi tak by som chcel dačo novšie a lepšie ale nemam čak ak chceš tak možeš mi pomahať ked by si suhlsil tak ti dam viac informaci.
A nechceš to rovnou zabalit? Tahle věcička rozhodně není na pár dnů, ale pár měsíců. A když k tomu vezmeš argument "nemám čas", tak je otázka, kdy se to dokončí.
Já do toho nejdu, protože na tohle nemám volný prostor. Mám na starosti důležitější projekty.
Tak jako můžeš to zkusit naplánovat. Sežeň zájemce, pokecejte a pokud si budete myslet, že to zvládnete, tak prosím. Jinak to nemá smysl.
Samotný návrh herního systému, analýza prací a layout ovládání ti zaberou minimálně měsíc. Teprve potom se může začít pracovat (musí být od začátku jasné, jak by měl výsledek vypadat). Každá ad-hoc změna návrhu se projeví jako chyba. Jeden člověk takové monstrum neutáhne -- primárně proto, že když sám by vývoj dokončil za pár let.
Dvě jednoduché online hry jsem vytvořil, po roce ale vždy ukončil jejich provoz. Jednou kvůli nedomyšlenému systému reakcí uživatelů (dopadlo to skoro jako singleplayer), podruhé kvůli výkonu serveru (a možná zbytečné náročnosti častých akcí).
Vývoj v týmu se ale většinou neobejde bez jistých finančních injekcí. Stejně tak náklady na provoz - server, přípojka / hosting.
___
Řekněme si na rovinu: Jo, je to cool. Ale musí to mít každý?
<HTML>Milý Tome (bojoveumenia.unas.cz), sám mám s onlajnovými webovkami zkušenosti - a to jak s hraním, tak s vývojem, tak i se supportem.
Chceš napsat onlajnovou webovku. To je jistě chvályhodné, může to ozvláštnit herní scénu. Ale - přestaň si lhát sám sobě a uvědom si své možnosti:
1) Sám říkáš, že máš málo času. Na onlajnovou hru je však třeba mít vyhrazen čas 24/7, zvláště, je-li ve vývoji. A to platí nezávisle na tom, kolik je vás v týmu.
2) Divoké kmeny jsou jednou z mnoha komerčních patlanin, které vypadají zhruba stejně - ať už je to Travián, Ikariam a spousta dalších. Hrají se jen proto, že na každé stránce, kam se člověk hne, je na ně reklama (teď poslední dobou nějaká divná pokémonovina Nostale). Chceš přispět do řady těchto systémově zhruba stejných her, které se liší prakticky jen jiným kabátkem? (Kór když nemáš peníze na tak masovou reklamu.)
3) Návodů je plno, ale když řekneš: "Programovat umím," neříká to nic o tvých schopnostech. Na onlajnovou hru po technické stránce je třeba dokonale zvládnout zabezpečení vstupů/výstupů (tj. používat $_GET[], $_POST[], $_SESSION[] a žádné register globals, používat mysql_real_escape_string při sázení uživatelem hodnot do SQL dotazu, používat htmlspecialchars při výpisu, includovat jen to co znám, přesměrovat na jinou stránku po odeslání formuláře, aby nemohl být omylem odeslán znova atd.) a způsob naprogramování (ideálně objektově naprogramováno, oddělení hry od vzhledu, MVC architektura, chybová hlášení logována do zvláštního souboru). Nemluvím o rozumnosti SQL dotazů, korektním dostatečně rozšiřitelném návrhu struktury databáze (už jsem se třeba setkal s tím, že např hráč má políčko pro počet jednotek typu 1, počet jednotek typu 2 a počet jednotek typu 3 - domácí úkol pro pozorné čtenáře: přidejte další typ jednotky - počítej totiž s tím, že hra se vyvíjí neustále a čas od času se něco musí přidat/odebrat/změnit). Další technickou věcí je dohled nad dodržováním pravidel - evidování IP adres a dalších údajů a šikovné vyhledávání nad nimi, které dokáže odhalit tzv. mulťáky. Vyšší level je evidování akcí a tím odhalení zneužívačů bugů hry.
4) Sám herní systém musí být navržen jednoduše, pravidla musí být jasná a neměla by umožňovat obcházení (já si vždycky vzpomenu na "generátor melanže" v duně online - asi už to tam pěkných pár let není, ale šlo o to, že jedna rasa měla levný nákup planety než jiná, tak se jiná s tou jednou domluvila, že ta jedna rasa jí bude kupovat planety a ta jiná je dobyde armádou, čímž planety převezme...), pokud to škodí hře. Dále bych se vyhnul (můj osobní názor) tvorbě hry podle stylu "matematické tabulky". Spusta RPG a strategických her takhle je, ale je to nuda... největší úspěch sklidila svého času Ultimate game (knp.oncen.cz), která měla jen tři herní objekty: kámen, nůžky a papír. Herní systém by neměl diskriminovat hráče občas se objevující (ne všichni jsou na netu 24/7), a zároveň měl by oceňovat hráče aktivní - toto je asi nejtěžší dobře vymyslet!
5) Vrátím se na začátek - vývoj onlajnovky vyžaduje spoustu času a úsilí, ať už jednotlivce nebo týmu. V týmu sice platí víc hlav víc ví, ale taky víc hlav se víc hádá. Počítej, že pokud máš k dispozici nějaké základní stavební kameny a návrh, bude vývoj hrubého jádra trvat cca 6 až 12 měsíců. Aby to dobře vypadalo a dobře se to hrálo, k tomu je třeba celý zbytek věčnosti. A času nebudeš mít vždy tolik, jako máš třeba teď. Nevím, kolik ti je, nakolik jsi vytížen, ale moje zkušenosti říkají, že volného času je čím dál méně ;)
Dle mého názoru na to nemáš. Také sekunduju Freezovu názoru, že onlajnovek je přehršel, proč dělat další, proč to musí mít každý? Ale dokud to nezkusíš, tak to nepochopíš. Zajímavá stránka o těch našich českých "home-made" onlajn webovkách je na <a href="http://www.on-game.cz">www.on-game.cz</a> - je tam jak přehled her, tak i články o hrách, rozhovory, články pro začínající administrátory zaměřené specificky na vývoj onlajnovek, dokonce i diskusní fórum.
Pokud jsi celému mému příspěvku rozuměl, jdi do toho. Ale nejdřív musíš znát požadavky (kolik lidí to bude hrát, cílová skupina apod.) a mít dobře vymyšlený a řádně "okopaný" herní systém. (Tj. ne jen že vymyslíš sám, ale musíš jej řádně s jinými lidmi probrat a zjistit hluchá místa, díry, slabiny...). To může trvat i několik měsíců. Pak musíš navrhnout ovládání a jak se to bude hrát. A teprve potom se můžeš pustit do tvrdé řemeslné práce programátora. Tím to celé nekončí - pak o hru pečuješ a sháníš hráče ;)
Etapy vývoje se mohou shrnout do těchto bodů:
1) kdo to má hrát
2) co se bude hrát
3) jak se to bude hrát
4) aby se to mohlo hrát
5) musí se to hrát
Nípal (zkušenosti s Dunou Online, ŽVAVem, Ultimate game a občasný "pomocník" s QSB).</HTML>
mohli by ste mi dať dakto dobre stranky na dajake navody ja som dajake našiel ale je to nic moc keby dakto našiel dobry navod prosim napište aka stranka to je. DAkujem
Očividně jsi nepochopil vedlejší myšlenku předcházejících příspěvků.
Neexistuje žádný univerzální návod jak vyrobit online hru. S trochou uvažování dojdeš ke dvěma závěrům:
1) Na online hru se lze dívat jako na každý jiný informační systém. Pokud do toho opravdu chceš jít, přečti si několik článků/diplomových prací, které se týkají informačních systémů jako celku. Řeší se tam věci jako zabezpečení a přístupnost.
2) Zbytek hry (který už není součásti běžného IS) jsou víceméně jen klasické algoritmy pro hru a se odvíjí od herního principu.
Existují ale jistá doporučení pro tohleto, tamto a támhle to. Co se týče herního systému, tak většinu z nich již dříve popsal Nípal. Zbytek patří pod bod 1).
Základem každého projektu, je mít představu o tom, co dělám. Bez toho je projekt předem odepsaný.
V tomto případě jde o to vědět jakou hru chci dělat. Jaké budou pravidla, jaké budou postavy, jaký bude děj, jak zajistit komunikaci s ostatními a mnoho dalších.
Pokud nemáš představu jak co dělat, pak je projekt potopen a nemá cenu se s tím dále zabývat.
Univerzální návod není. Každý programátor programuje vlastním stylem. Stejně tak ti moc nepomůžou jiné návody. Buď jsou příliš obecné nebo jsou psány na konkrétní projekt, který se nedá použít jinde.
Jinak jak psal Freeze, podstatě se jedná o informační systém, akorát s obrázky ;) Takže něco můžeš pochytit i zde.
Skutečný programátor není ten, kdo umí jazyk, ale ten, kdo umí myslet.
Prostě jde o to vědět jak spočítat 1+1.